U bent hier

West-Vlaanderen gaat volop voor kernversterking

Snelle technologische veranderingen, sociale media, e-commerce en de alsmaar toenemende concurrentie leggen druk op de detailhandel. Ook de consument verandert. Hij koopt en vergelijkt online, is prijsbewuster en gaat op zoek naar beleving.

Voor gemeenten en hun ondernemers is het niet altijd gemakkelijk om met deze uitdagingen om te gaan. Bij een ongewijzigd beleid zal het aanbod zich blijven verschuiven naar baan- en webwinkels met een toenemende leegstand in de kernen tot gevolg.

Daarom schreef Ondernemerscentra West-Vlaanderen het EFRO project ‘KraK West: Krachtige Kernen in West-Vlaanderen’. Samen met UNIZO en een tiental West-Vlaamse steden en gemeenten wil ze op deze manier de handelskernen opnieuw gaan versterken. Via een resem van concrete acties zullen zij de gemeenten alsook hun detailhandelaars, horeca-uitbaters en dienstverleners helpen om beter gewapend te zijn voor de toekomst. 

meer info: Rebecca Verhaeghe 

 

 

Verwante websites
Onderwerp
Organisatie
West-Vlaanderen

Delen