U bent hier

GfK - kwartaalbericht 2014-Q1

Het ziet ernaar uit dat we nog een moeilijk parcours voor de boeg hebben in het Belgisch retailerlandschap. De dalende trend zet zich voor het vierde kwartaal op rij verder en zo beginnen we 2014 meteen met een fikse achterstand: een index van 95,8 ten opzichte van dezelfde periode verleden jaar. 

Het consumentenvertrouwen mag dan wel een flink stuk hoger staan dan een jaar geleden, toch is er een merkelijke terugval in maart en een verder dalende trend in april. De Belgische consument blijft zich namelijk zorgen maken over mogelijke werkloosheid en een verminderd vermogen om te sparen. Het Bruto Binnenlands product is echter flink gestegen in het eerste kwartaal. Hopelijk kan deze positieve berichtgeving het vertrouwen herstellen.

 

Met GfK Retail Reports heeft u elk kwartaal direct zicht op de actuele ontwikkelingen binnen de grootste non-food markten in de Belgische retail. Een heldere samenvatting van de harde feiten en een spitse analyse van trends, in woord & beeld. U treft per kwartaal een geïndexeerde vergelijking met hetzelfde kwartaal van het voorliggende jaar, van de volgende traditionele markten:

  • RETAIL IN TOTAAL
  • CONSUMENTENELEKTRONICA
  • IT & OFFICE
  • GROOT HUISHOUDELIJKE APPARATUUR (MDA)
  • KLEIN HUISHOUDELIJKE APPARATUUR (SDA)
  • MEDIA & ENTERTAINMENT
  • TELECOM
  • BOEKEN
  • FASHION

 

 

Organisatie

Delen