U bent hier

9 Documenten: Innovatieve retail

  • 22 mei 2018

     

     

     

    De uitdagingen voor de retailsector zijn onmiskenbaar. E-commerce blijft groeien, de winkelleegstand

     

    neemt toe, winkelketens kennen een opmars, de consument wordt veeleisender, … Zeker voor de

     

  • 28 mei 2018

    Markeer maandag 28 mei 2018 alvast met stip in je agenda, want dan organiseert de Provincie Limburg i.s.m. Unizo en PXL het Limburgs Retailcongres 2018 in de Versuz Hasselt.  In de namiddag (van 15.00 u.

  • 10 okt 2016

    In de fysieke winkel draait het vandaag allemaal om beleving, zintuiglijke prikkels en storytelling. Maar wat betekent dat concreet voor u? Hoe maakt u uw handelszaak meer zichtbaar in het straatbeeld? Hoe vergroot u de beleving in uw winkel?

  • 4 feb 2016

    De speeltijd is definitief voorbij. Het volstaat niet langer om als retailer gewoon online aanwezig te zijn. Vandaag gebruiken de meest succesvolle retailers de mix van online en offline om rendabele groei te realiseren. Wat zijn winstgevende bedrijfsmodellen? En wat kunnen we van hen leren?

  • 30 sep 2015

    woensdag 30 september 2015, van 7.00 uur tot 22.00 uurLonden, Verenigd KoninkrijkE-commerce is hot en iedereen wil het beste omnichannel model voor zijn business vinden, maar dat blijkt niet evident.

  • 26 aug 2015

    Sunday shopday is een nationale zondagsopening georganiseerd door Comeos en gesteund door Worldline die steeds op de eerste zondag van oktober valt. Onze eerste editie vorig jaar was een succes. Mede dankzij de leuke activiteiten die vele steden en gemeenten organiseerden.

  • 25 nov 2014

    De pop-upstore is hot. De tijdelijkheid creëert een gevoel van ‘ik moet er nu bij zijn’.

  • In 2009 startte Voka – Kamer  van koophandel Antwerpen-Waasland met een project dat de vernieuwing in de detailhandel wilde stimuleren: Innovatieve RetailDrie jaar lang werden vernieuwende winkelconcepten,technologieën, marketingvormen, enz… uitgetest in het veld op hun toepasbaarheid en effectiviteit. Dit boek is gebaseerd op de ervaringen en de verschillende acties die zijn geïmplementeerd. 

  • Met “Innovatieve retail 1” wil Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen- Waasland handelaars, verenigingen, steden en gemeenten nieuwe mogelijkheden aanreiken om hun handelskernen en individuele handelszaken beter te positioneren en promoten bij het ruime publiek. 

    Nieuwe opportuniteiten voor de kern, vernieuwende winkelconcepten, technologieën, marketingvormen enz. worden uitgetest op toepasbaarheid en effectiviteit. De proeftuin bestaat uit de kernwinkelgebieden van stad Antwerpen, gemeente Beveren, stad Sint-Niklaas en stad Lokeren.