U bent hier

6 Documenten:

  • Vlaams minister Philippe Muyters trekt 3.000.000 euro uit om gemeentes te ondersteunen bij hun kernversterkend winkelbeleid. Het is één van de maatregelen waarmee het eerder goedgekeurde decreet Integraal Handelsvestigingenbeleid in praktijk wordt gebracht.

  • Detailhandel speelt een belangrijke rol in de ontwikkeling van de lokale economie en van de sociale cohesie. De lokale ondernemers moeten elke dag het verschil proberen te maken. Door lokaal te kopen stimuleert men de leefbaarheid en de dynamiek in eigen buurt.

    Ondernemerscentra West-Vlaanderen werkte samen met Unizo en negen West-Vlaamse steden en gemeenten aan een communicatiecampagne “Ik koop lokaal bij een winkelier van hier”.

  • Enkele dagen voor de dag van de klant op 26 september, stelden Digitopia en stad Roeselare de Smart Citie App voor.   De West-Vlaamse centrumstad Roeselare mag zich  de eerste "Smart City" van België noemen. De Smart City App bundelt functies die zowel de consument als de handelaar in de winkelstraat nodig heeft.

  •  Aangezien online winkelen een duidelijke groeimarkt is, werd met Het WinkelWeb West-Vlaanderen een project ontwikkeld dat de handelaars moet begeleiden bij het ontdekken van de kansen en de impact van online ‘aanwezigheid’ en hen helpt bij de technische en logistieke aspecten van e-commerce. 

    Details over dit project zijn terug te vinden in een eerder artikel over Het WinkelWeb

    Onderstaand leest u het eindrapport. 

     

  • Gemeenten en steden zijn aanspreekpunten voor vragen over uw ondernemerschap. Van steunmaatregelen tot wegwijs in de opstart van uw zaak, van het zoeken naar ruimte voor de handelszaak, specifieke ondersteunende maatregelen tot de uitzonderingen op de wekelijkse rustdag, …

    Via de gemeentelijke / stedelijke website vindt u deze bijkomende  informatie omtrent ondernemen, handel, horeca, toerisme,… . U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de betrokken diensten.  

  • Uit het project ‘Commerciële Innovatie’ bleek dat veel handelaars vragen hebben over de mogelijkheden van het internet, het nieuwe winkelen en hoe daarmee om te gaan. Aangezien online winkelen een duidelijke groeimarkt is, werd met Het WinkelWeb West-Vlaanderen een project ontwikkeld dat de handelaars moet begeleiden bij het ontdekken van de kansen en de impact van online ‘aanwezigheid’ en hen helpt bij de technische en logistieke aspecten van e-commerce. 

    Het project bestaat uit drie pijlers:

Verfijn op onderwerp

Verfijn op organisatie