U bent hier

5 Documenten:

  • Met het Interregproject Design in Shops moedigen Stad Kortrijk en Designregio Kortrijk handelaars aan samen te werken met een designer om hun winkel te versterken. Het project staat ook open voor horeca-uitbaters.

  • Detailhandel speelt een belangrijke rol in de ontwikkeling van de lokale economie en van de sociale cohesie. De lokale ondernemers moeten elke dag het verschil proberen te maken. Door lokaal te kopen stimuleert men de leefbaarheid en de dynamiek in eigen buurt.

    Ondernemerscentra West-Vlaanderen werkte samen met Unizo en negen West-Vlaamse steden en gemeenten aan een communicatiecampagne “Ik koop lokaal bij een winkelier van hier”.

  • Houthalen-Helchteren wint de titel Laureaat Ondernemende Gemeente 2014 in het thema “Kernversterking”, Genk in het thema “Uitstraling” en Kortrijk in het thema “Bereikbaarheid”. UNIZO reikt al voor de 9e keer de prijs ‘Laureaat Ondernemende Gemeente’ uit aan de stad of gemeente die een opmerkelijk project uitwerkte en/of initiatieven nam om het lokaal economisch beleid te versterken. Houthalen-Helchteren won met het project “kernversterking centrum Houthalen”. Volgens de jury combineert het project verschillende elementen in een globale visie.

  • Gemeenten en steden zijn aanspreekpunten voor vragen over uw ondernemerschap. Van steunmaatregelen tot wegwijs in de opstart van uw zaak, van het zoeken naar ruimte voor de handelszaak, specifieke ondersteunende maatregelen tot de uitzonderingen op de wekelijkse rustdag, …

    Via de gemeentelijke / stedelijke website vindt u deze bijkomende  informatie omtrent ondernemen, handel, horeca, toerisme,… . U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de betrokken diensten.  

  • Uit het project ‘Commerciële Innovatie’ bleek dat veel handelaars vragen hebben over de mogelijkheden van het internet, het nieuwe winkelen en hoe daarmee om te gaan. Aangezien online winkelen een duidelijke groeimarkt is, werd met Het WinkelWeb West-Vlaanderen een project ontwikkeld dat de handelaars moet begeleiden bij het ontdekken van de kansen en de impact van online ‘aanwezigheid’ en hen helpt bij de technische en logistieke aspecten van e-commerce. 

    Het project bestaat uit drie pijlers: