U bent hier

4 Documenten:

  • Donderdag 4 april 2019 — In Oost-Vlaanderen zijn bijna 50 000 werknemers tewerkgesteld in de detailhandelssector of hebben een eigen winkel. Nog eens 24 000 personen zijn actief als loontrekkende of zelfstandige in de horeca. Dit vertaalt zich onder meer in ruim 27 850 commerciële panden verspreid over de Provincie.

    Detailhandel en horeca staan echter onder druk. De voorbije 10 jaren is het aantal gevulde panden in Oost-Vlaanderen met 7,5% gedaald. 

  • Steden en gemeenten kunnen economische groei en werkgelegenheid stimuleren  via toerisme, horeca en citymarketing

    De oproepen kaderen in het actieplan ondernemingsvriendelijke gemeente dat gemeenten wil sensibiliseren voor het belang van een gemeentelijk economisch en ondernemingsvriendelijk beleid en wil hen daarbij ondersteunen. Vorige oproepen focusten op onder meer op bedrijfshuisvesting, kernversterkend en innovatief winkelbeleid en verbetering dienstverlening. naar ondernemers.

  • Vijf jaar cijfers in beweging: analyse van 2008-2012

    Inhoud 

    1. Gebalanceerd detailhandelbeleid
    2. Detailhandelformules in de lift
    3. Kernontwikkeling als detailhandelbeleid
    4.  Opmars van ketens op alle locaties 
    5.  Leegstand: indicator voor de handel ?
    6. Enkele cases
    7. Conclusies

     

  • In 2007 gaf het provinciebestuur de opdracht  tot het opmaken van een Distributieplanologisch Onderzoek van de Detailhandel in Limburg.

    Dit is een diepgaand onderzoek naar de gewijzigde detailhandelsontwikkelingen, met de evoluties in koopkrachtbinding, koopkrachttractie en koopkrachtvlucht. Het onderzoek leverde niet alleen bruikbare resultaten op voor het provinciale en lokale beleid inzake detailhandel, maar is ook nuttig voor alle detailhandelaars en retailers die op basis van de resultaten hun marktbenadering kunnen aanpassen en bijsturen.