U bent hier

7 Documenten:

  • Het ziet ernaar uit dat we nog een moeilijk parcours voor de boeg hebben in het Belgisch retailerlandschap. De dalende trend zet zich voor het vierde kwartaal op rij verder en zo beginnen we 2014 meteen met een fikse achterstand: een index van 95,8 ten opzichte van dezelfde periode verleden jaar. 

  • Eén zwaluw maakt de lente niet: niettegenstaande het zachte weer en de stijging in de verkoop gedurende de voorbije dagen, maakt de handel in België zware tijden mee. 2013 was zelfs ronduit slecht: de kosten blijven stijgen, en dat vertaalt zich in minder winkels en minder jobs.

    In het driemaandelijkse conjunctuurrapport van de handel geeft Comeos, de federatie voor handel en diensten, een overzicht van de belangrijkste trends voor de sector. En die trends waren voor 2013 negatief.

  • Het rapport voor Q4 2013 duidt helaas op een negatief eindresultaat, met een index van 93,7 vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Deze index is gebaseerd op de som van alle Non-Food markten die GfK Retail & Technology opmeet. Deze daling is merkbaar in alle sectoren met één uitzondering: de markt van klein huishoudelijk elektro (SDA). Zelfs Telecom gaat achteruit in Q4: voor de allereerste keer stellen we een daling in de verkoop van smartphones vast!

  • Elke maand geeft Eurostat, het Europees statistiekagentschap, nieuwe informatie over de evolutie van de kleinhandelsverkopen in de verschillende lidstaten als onderdeel van de euro-indicatoren.

    Deze statistiek, "the volume of retail trade", geeft niet alleen een overzicht van maand tot maand van de detailhandelsverkopen in de EU-lidstaten, er kan ook vergeleken worden met dezelfde maand uit het vorige jaar.

     

  • Met GfK Retail Reports heeft u elk kwartaal direct zicht op de actuele ontwikkelingen binnen de grootste non-food markten in de Belgische retail.

    Een heldere samenvatting van de harde feiten en een spitse analyse van trends, in woord & beeld.

    U treft per kwartaal een geïndexeerde vergelijking met hetzelfde kwartaal van het voorliggende jaar, van de volgende traditionele markten:

  • Met GfK Retail Reports heeft u elk kwartaal direct zicht op de actuele ontwikkelingen binnen de grootste non-food markten in de Belgische retail.

    Een heldere samenvatting van de harde feiten en een spitse analyse van trends, in woord & beeld.

    U treft per kwartaal een geïndexeerde vergelijking met hetzelfde kwartaal van het voorliggende jaar, van de volgende traditionele markten:

  • Met GfK Retail Reports heeft u elk kwartaal direct zicht op de actuele ontwikkelingen binnen de grootste non-food markten in de Belgische retail.

    Een heldere samenvatting van de harde feiten en een spitse analyse van trends, in woord & beeld.

    U treft per kwartaal een geïndexeerde vergelijking met hetzelfde kwartaal van het voorliggende jaar, van de volgende traditionele markten: