U bent hier

11 Documenten: Innovatie

  • Enkele dagen voor de dag van de klant op 26 september, stelden Digitopia en stad Roeselare de Smart Citie App voor.   De West-Vlaamse centrumstad Roeselare mag zich  de eerste "Smart City" van België noemen. De Smart City App bundelt functies die zowel de consument als de handelaar in de winkelstraat nodig heeft.

  • In de voetsporen van de consument van de toekomst

    De consument verandert voortdurend. Zijn verwachtingen veranderen. Aankoopmogelijkheden stijgen enorm snel. Hoe winkelt de consument van de toekomst? Wat wijzigt er in zijn gedrag? En hoe kan u daar als retailer of winkeluitbater op inspelen?

  • De Meir wordt dé shoppingstraat van de toekomst. Dat is tenminste de bedoeling van het project Innovation Boulevard. Technologie-bedrijf Digitopia ontwikkelde enkele digitale toepassingen die het winkelen aangenamer en eenvoudiger moeten maken. Vandaag werden die applicaties voor het eerst voorgesteld aan de klanten.

  • Commerciële Inspiratie in Vlaanderen.  

    Snelle technologische veranderingen, sociale media en e-commerce leggen druk op de detailhandel. Ook de consument verandert. Hij wordt grijzer, koopt en vergelijkt online, is prijsbewuster en steeds meer een marketeer. 

  • Op zoek naar gratis wifi? Die vindt u voortaan op de hele Meir-as en in de Huidevettersstraat. Bovendien krijgt u er als shopper extra informatie via uw gsm of smartphone. 'Geen platte commerce, wel communicatie met onze bezoekers', zegt Linda Cloots van de vzw Meir/Beleef Antwerpen. 

  • De Expert Group on Retail Sector Innovation presenteerde onlangs haar eindrapport.

  • Een winkelconcept zo vormgeven dat het perfect tegemoet komt aan de wensen en verwachtingen van de klanten, dat is wat retail design doet.

    Retail design doet winkels draaien

  • Het detailhandelslandschap in Vlaanderen is in volle verandering. De winkelruimte is niet langer de enige plaats waar consumenten zich oriënteren en kopen. De informatie-, verkoop- en servicefunctie van de detailhandel wijzigt drastisch. Winkels in kernen moeten daarom aantrekkelijk zijn en inspelen op wijzigende omgevingsfactoren zoals trends, veranderende vraag- en aanbodspelers en andere verwachtingen van consumenten.

  • E-commerce gaat niet alleen over kopen in webshops. De consument bereidt zijn aankopen in fysieke winkels ook steeds meer online voor. Meer dan 50% van de consumenten doet dat zelfs. Handelaars kunnen nu inspelen op dat fenomeen via Google Bedrijfsfoto's. 

  • Met “Innovatieve retail 1” wil Voka - Kamer van Koophandel Antwerpen- Waasland handelaars, verenigingen, steden en gemeenten nieuwe mogelijkheden aanreiken om hun handelskernen en individuele handelszaken beter te positioneren en promoten bij het ruime publiek. 

    Nieuwe opportuniteiten voor de kern, vernieuwende winkelconcepten, technologieën, marketingvormen enz. worden uitgetest op toepasbaarheid en effectiviteit. De proeftuin bestaat uit de kernwinkelgebieden van stad Antwerpen, gemeente Beveren, stad Sint-Niklaas en stad Lokeren. 

Pagina's